Skupy złota są punktami, w których można sprzedać przedmioty ze złota jak obrączki, pierścionki, monety, sztabki itp. , gótówkę otrzymuję się zazwyczaj od ręki. Transkacje skupu , wypłata gotówki to bardzo poważna sprawa i sporo ryzyko, należy uważać, dlatego coraz częściej właściciele polecanych i zaufanych punktów, takich jak np. punkt skupu złota Gorzowie decydują się na montaż monitoringu. Po co?
Zwiększone bezpieczeństwo
W punktach lskupu złota często znajdują się przedmioty o wysokiej wartości, zatem nie ma się co dziwić, że stanowią one prawdziwą gratkę dla złodziei. Dlatego też, by zwiększyć bezpieczeństwo towaru oraz pracowników, coraz więcej właścicieli tego typu punktów decyduje się na montaż wysokiej jakości monitoringu.
To onieśmiela początkujących rabusiów, którzy obawiają się konsekwencji swoich czynów i często po prostu rezygnują z kradzieży. Dodatkowo, nawet jeśli ktoś dopuści się tego rodzaju czynu zabronionego, właściciel punktu po prostu posiada możliwość pokazania policji złodzieja. Bardzo często, początkujące w tym “fachu” osoby nie myślą nawet o odpowiednim zabezpieczeniu się przed rozpoznaniem. Dzięki temu, policja ma znacząco ułatwione zadanie w ich rozpoznawaniu.
Wzrost zaufania
Jednocześnie, właściciele punktów skupu złota decydują się na montaż monitoringu również po to, by – w razie wątpliwości – móc udowodnić, że działają w pełni legalnie. Zdarza się, że trzeba coś sprawdzić na filmie, dlatego też w takiej sytuacji warto – oprócz dokumentacji – posiadać zapis z monitoringu, na którym będzie widać, że wszystko odbyło się zgodnie z prawem.
Zasadniczo więc, można powiedzieć, że monitoring jest niezbędny z różnych punktów widzenia. Warto zadbać o to, by kamery obejmowały możliwie jak największy obszar w skupie złota – tak, by w razie jakichkolwiek wątpliwości, istniała możliwość pokazania również działań pracowników od tak zwanej kuchni. Nie chodzi oczywiście o monitorowanie, jak wypoczywają, jednak ukazanie czynności powiązanych z przyjęciem złota do skupu, z drugiej strony może często pomóc uchronić się przed oskarżeniami w zakresie nieprawidłowej obsługi. Jednocześnie, chroni to pracowników przed złodziejami, na co też trzeba zwrócić uwagę.